دو بیتی های هزارگی  

چرا امشب دلم تنگ است خــــــدایا

 چرا غم با مه در جنگ است   خـــــدایا

 میان سینه ای آن مــــــــــــاه  تابان

 گمانم جای دل سنگ است خـــدایا 

 *** 

دوچشم  نازنو    همرنگ   دریاست 

لبانت چون شقایق های صحراست

تو  در    اوج    غرورت   بی   نیازی

سرا   پای  وجود    من   تمناست  

   ***

الایارجان     بروی    جاینمازی

دوزلفت  میکند  شمشیر بازی

خدا داده به تو حسن و جمالی

میان جمله خوبان   سر فرازی

    ***

به زیر  جامه ات  گنجینه   داری

دوتا  لیمو به   زیر   سینه  داری

فتاده عکس من در باغ چشمت

مگر دربین  چشم    آیینه داری

    ***

نمی چینم   گلی  که   خارداره

نمی گیرم   گلی   که   یار داره

نمی بویم گلی مانند  شب بو

که  شب     بوی زلف  یار  داره

      ***

سرکوی   بلند  دیدم   پری  را

بکلکش  میکنم  انگشتری  را

اگر انگشتری را  خوش   ندارد

بجانش میکنم سلطان زری را

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد